Snabbvalsmeny

25 Maj
  • Borås Yrkeshögskola
  • Moonshot Branding

Moonshot Branding – Öppen föreläsning

Moonshot Branding- Varumärket är din viktigaste tillgång. Så här gör du det 1000% värdefullare för dina kunder.

Öppen gästföreläsning: Kenneth Qfvarnström, Director of Transformation.

Datum: torsdagen den 25 maj
Tid: 09.00 – 11.45
Plats: Vestindien A på Textile Fashion Center

Missa inte detta tillfälle till kostnadsfri kompetensutveckling som ges inom ramen för Borås Yrkeshögskola. Vi kommer att inleda genom att ge de studerande som läser ”Digital kommunikatör” möjlighet att presentera sig. De studerande (ODK1) som började hösten 2016 går ut i arbetslivet till nyår och ODK2 började i höstas och har sin första LIA (Lärande i arbetslivet till våren).

Enligt Darwin var det inte den starkaste eller smartaste av arter som överlevde, utan den som var redo för ständiga förändringar. Det är en filosofi som fortfarande gäller. Idag lever vi i en tid när både teknologi och samhälle utvecklas snabbare än företagsvärlden. Alla måste regelbundet anpassa sina verksamheter för att överleva. För många ett hot, för andra oändliga möjligheter.

Men hur gör man? Varför lyckas den nya generationen varumärken bättre än gamla? Är det möjligt att identifiera kundens förväntningar i god tid? Hur tar man den rakaste vägen till kundens hjärta? Och varför kommer din ideologi att vara en av verksamhetens främsta konkurrensfaktorer? Följ med på en spännande resa i 180 och få ett antal konkreta tips på hur du ska innovera för att göra varumärket 1000% värdefullare för dina kunder.

Kenneth Qfvarnström har genomfört 100-tals fullskaliga varumärkeskoncept, kommunikationsstrategier och kreativa kampanjer under de senaste åren för både små regionala företag och stora multinationella koncerner. Utvecklade i mitten av 2000-talet en darwinistisk processmodell för hur ett varumärke byggs och kultiveras. Var under 2009 en av medstiftarna till Osterwalders ”Business Model Canvas”. Har studerat neuroestetik, synestetisk design och artificiell intelligens. Filosoferar till vardags kring hur människan kan utvecklas för att må bra i vår digitala biotop.

Jobbar idag som varumärkesstrateg, affärsdesigner och copywriter på Brainforest Agency, Borås. Har gästföreläst vid amerikanska, tyska och svenska universitet.