Snabbvalsmeny

11 Sep-
  • ehandel
  • hållbarhet
  • lönsamhet

Paneldiskussion – hur hållbarhetsfrågan ställer om spelplanen

HÅLLBARHET INOM E-HANDELN

Både företag och destinationer måste tänka om. Kundens köpbeteende förändras i tak med digitaliseringen samtidigt som kunderna kräver mer av organisationerna ur ett hållbarhetsperspektiv.

Paneldiskussionen inleds av Magnus Kroon från Science Park Borås som sätter konsumtionen i ett historiskt perspektiv och pekar på några av utmaningarna. Därefter lyfter panelen sina tankar om hur framtidens e-handel kan bli både mer lönsam och mer hållbar.

Datum: 11/9 2019 kl 7,30-8,45

Moderator: 
Arne B Andersson – Nordic E-commerce advisor, PostNord

Panel: 

Anna Appelqvist – New Business Director, Gina Tricot
Anna-Maria Petisme – PhD Student, Pulsen Retail
Markus Nordlund – COO, Easycom
Teresa Enander – CEO, Frankenstorm
Peter Hesslin – Head of e-Commerce och Logistics, PostNord Sverige AB

Huvudsponsor för dagens frukost är Pulsen.

Anmälan görs här.

Vänligen respektera att frukosten innan föreläsningen endast är för E-handelsstadens medlemmar samt dess inbjudna gäster.

Liknande event
28 Jan

Varumärket i den digitala världen – vad är viktigt att tänka på affärsmässigt och juridiskt?

Varumärket i den digitala världen – vad är viktigt att tänka på affärsmässigt och juridiskt? Öppet för alla intresserade. Kostnadsfritt. […]

Läs mer >
18 Mar

E-handelsdagen 7H - en dag för kunskap och inspiration

E-handelsdagen 7H – en dag för kunskap och inspiration Ett brett program som täcker mycket av vardagen var en av […]

Läs mer >