Så vinner du spelet om konsumenten – att skilja på hype och verklighet
Ovärderliga insikter i hur hållbarhet påverkar konsumentval och företag skapar Winning Game Strategy.
Upptäck hemligheterna bakom att skapa en ”Winning Game” strategi och lär dig hur du får konsumentens förtroende och lojalitet. Presentationen är baserad på rapporten ”The NXT Sustinable Consumer” och navigerar i den komplexa världen av hållbar konsumtion baserat på insikter om vad som verkligen rör sig i konsumentens huvud.
Talare:
Fredrik Ekström är varumärkesstrateg och grundare av Above The Clouds. Med över 20 års erfarenhet av konsumentinsikter, varumärkesutveckling och strategisk kommunikation har han en unik förståelse för det föränderliga landskapet inom hållbarhet och konsumentbeteende. Under denna presentation kommer han att ta dig igenom de mest relevanta insikterna från sin senaste rapport, THE NXT SUSTAINABLE CONSUMER. Rapporten baseras på data från 2 500 individer i Norden. Han fördjupar sig i tre distinkta gröna konsumentarketyper, vilka representerar 80 % av marknaden. Det inkluderar deras unika egenskaper samt de drivkrafter som stärker deras engagemang för hållbarhet, och hur varumärken bör bemöta dem.
Fredrik om sin presentation:
”Företag möter ofta utmaningar när de försöker kommunicera hållbarhet på ett sätt som resonerar med konsumenter. De som misslyckas riskerar att framstå som för präktiga eller distanserade från det som verkligen triggar konsumenten till handling – såsom trendmedvetenhet, upplevelser och en känsla av att vara en del av något större.
Jag delar mina insikter om hur varumärken kan nå konsumenten med hållbarhetsbudskap genom att förstå deras rädslor, aspirerande mål och statusjakt kopplat till hållbarhet. Hur du kan bygga förtroende och samtidigt undvika att paralysera konsumenter genom att de känner sig dömda eller osäkra på sina val.